خانه / دسته‌بندی نشده / روابط عمومی ها خود را با جهانی شدن ورزش تطبیق دهند

روابط عمومی ها خود را با جهانی شدن ورزش تطبیق دهند



به گزارش ایرنا عبدالحمید احمدی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی معاون وزیر ورزش و جوانان با مدیران روابط عمومی ادارات کل استان ها در کرمان ضمن تبریک ایام شعبانیه افزود: امروز نمی توان به شیوه 30 سال گذشته مدیریت کرد و روابط عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست بلکه باید روابط عمومی سنتی کنار گذاشته شود و در پی روابط عمومی، مطابق با معیارهای جهانی باشیم.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش ایران در دوره جهانی شدن قرار گرفته و امروز تمام دستاوردها و شواهد این دوره به وضوح در کشور مشاهده و احساس می شود.
وی افزود: مسابقات والیبال، جام جهانی 2018 فوتبال و مسابقات آسیایی و پارآسیایی جاکارتا سال پرمشغله ای را در حوزه ورزش کشور رقم زده و موفقیت در بسیاری از رشته های ورزشی، کشور را جهانی کرده است.
احمدی تاکید کرد: این دوره دارای ویژگی ها و مختصاتی است که نیاز به مطالعه و تفکر و دقت دارد و در فرایند جهانی شدن تبادل اطلاعات در سرعت و گستردگی قابل قیاس با دوره های گذشته نیست.
وی گفت: دسترسی به فناوری های نوین عنصر زمان و مکان را متحول و از دور خارج می کند.
وی افزود: امروز سرعت و گستردگی تبادل اطلاعات، فناوری داد و ستد اطلاعاتی و معنایی با طیف گسترده مخاطبان دنبال می شود و همچنین فرصت های بسیاری برای داد و ستد اطلاعاتی ایجاد شده است.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در این دوره بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ، تالار گفت و گو و تمامی نرم افزارها و روش های داد و ستد اطلاعاتی در حال توسعه است و روابط عمومی ها نباید از آن عقب بیفتند.
وی گفت: با توجه به بعد اجتماعی گسترده فعالیت های وزارت ورزش و جوانان می توان با تمامی مردم ارتباط برقرار کرد.
وی افزود: وزارت ورزش و جوانان بخاطر ارتباط گسترده اش با مردم از حساسیت ویزه ای برخورداراست و برای این ارتباط باید از دانش، سخت افزار و نرم افزارها استفاده شود.
احمدی با اشاره به اقدامی پژوهشی در رابطه با روابط عمومی و کارکرد آن در دنیای جهانی شدن اضافه کرد: عملکرد روابط عمومی ها طی این دوره در سه طبقه و 14 کارکرد تقسیم بندی شده است.
وی با اشاره به نظرسنجی عمومی در مورد فضای مجازی گفت: طبق این نظرسنجی 80 درصد از گروه سنی فعال کشور در فضای مجازی بین 18 تا 49 سال سن دارند.
احمدی افزود: استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام در بیش از 62 درصد از جمعیت کشور مشاهده می شود و این آمار هر سال افزایش دارد.
وی عنوان کرد: محتوای میزان مطالب مورد پیگیری در شبکه اجتماعی به ترتیب سیاسی، طنز و سرگرمی و ورزشی (30 درصد از محتوای مورد پیگیری) در کشور است.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: بر اساس این نظر سنجی و ارزیابی کاربران از شبکه های مجازی، 67.6 درصد استفاده از فضای مجازی را مفید ارزیابی کردند و 29.3 آن را مفید ندانستند.
وی افزود: وزیر ورزش و جوانان دستور تشکیل ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را پیش از سال 97 در حوزه ورزش کشور صادر کرده و اینک کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی این ستاد تشکیل شده است.
احمدی اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حوزه زیرساختی وزارت ورزش و جوانان گام های خوب و موثری برداشته شده است.
وی با اشاره به برنامه های حوزه جوانان گفت: باید به اجرای جامع و کامل تر تمامی برنامه های حوزه جوانان کمک کرد و همچنین باید در ستاد و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها ه بصورت ملی و استانی با جوانان همکاری نزدیکی داشته باشیم.
همایش مدیران روابط عمومی ادارات کل ورزش و جوانان استان ها به میزبانی استان کرمان از امروز (چهارشنبه) به مدت 2 روز در کرمان ادامه دارد.
کارگاه تخصصی آشنایی با شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، چیستی؟ چرایی؟ چگونگی؟ برای مسئولان روابط عمومی ادارات کل استان ها نیز در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد.
همچنین مدیران روابط عمومی استان ها، معاون وزیر و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نخستین روز از سفر به کرمان از جاذبه های گردشگری این استان از جمله باغ شازده ماهان بازدید کردند.
3029/7420/ 5054



انتهای پیام /*










درباره gohari